Az elmúlt időszakban igazán a csúcsra járattuk a csarnokon belüli emeléseket. Több olyan munkánk is volt egymást követően, ahol rendszeresen nagyon szűk helyen kellett daruzni és nagy súlyokat mozgatni. Élveztük a kihívások minden másodpercét. Adrenalin bomba.
Daruzás- Autódaruzás – Emeléstechnika az egyszerűtől a legnehezebb esetekig:
06-30-4546-515 – Hívj most, ne maradj le a szabad időpontokról!
Első ránézésre a 8 tonnás gép emelése nem tűnik különösen nagy feladatnak, mégis a körülmények képesek megfűszerezni a dolgot, kicsikét komplikálni a megoldás receptjét.
Csarnokon belül érdemes komplexen megtervezni az egész folyamatot: mit, mikor, honnan és hová fogunk emelni illetve milyen sorrendben. Előfordulhat -és általában meg is történik-, hogy egy kimaradt részlet borítja az egész tervet, vagy több lépéssel később nehezíti meg a munkát. Előrelátó tervezéssel rövidíthető a helyszíni munka.
Ezekben a helyzetekben fontos, hogy a megfelelő eszközök rendelkezésre álljanak és rengeteget ad a biztonsághoz, ha a géppel nem csak egy kezelő van a helyszínen, hanem egy összeszokott csapat. A fülkéből sok helyzet nem, vagy csak nehezen ítélhető meg.
Levélben 24 órán belül részletesen válaszolunk: autodaruzas@gmail.com
Ennél az emelésnél teljesen centire ki kellett használnunk minden lehetőséget. Az új kollégánkkal sikerült végig úgy manővereznünk, hogy egy pillanatra sem volt veszélyben sem az épület, sem az emelt tárgy és természetesen a velünk dolgozó munkatársak sem.
Gyakorlatilag a gépünk éppen elfért a munkaterületen, de mérési- vagy személyi-hibának már nem maradt hely. A szemből készült fotón jól látható, hogy maximum 30-40 centi helyünk maradt a gémfej és a tető rácsos tartószerkezete között, ami ráadásul egy ferde sík, tehát egyik oldalról egy lámpatestet, másik oldalról a merevítőt kellett figyelnünk, utóbbira a kezelő nem teljesen látott rá a darufülkéből. Fotón nehéz visszaadni a helyzetet.
A Csepel Művekben mindig is nagy megtiszteltetés dolgozni, a darus szakma hazai gyökerei is nagy mértékben ide, pontosabban ide is kötődnek a véleményem szerint.
Erről a helyzetről eszembe jut egy másik csarnokon belüli munkánk, amit az elmúlt év végén volt szerencsénk elvégezni Sóskúton, ahol különböző betonelemeket gyártó gépeket mozgathattunk. Szintén hasonló -vagy talán még nehezebb- feladat volt.
Ebben az esetben közel kétszeres volt rajtunk a nyomás -szó szerint-, hiszen egy 15 tonnás szörnyeteget kellett emelnünk, ráadásul szintén csarnokon belül, minimális mozgástérrel.
Visszagondolva talán az eddigi munkáink közül ez volt a legösszetettebb emelés, volt nagyobb értékű, volt nagyobb súly, volt szűkebb hely, de itt minden együtt volt jelen.
Ráadásul a 15 tonnás súlyt át is kellett emelnem egy 60-80 centiméteres gépalapon, pontosabban rá kellett illeszteni, így először főlé emeltem, majd óvatosan ráengedtük, ami közel maximális terhelés mellett nagy összpontosítást és odafigyelést igényelt.
Páros emelésre készültünk, hogy maximalizálni tudjuk a biztonságot és ki tudjuk használni a két gépből fakadó manőverezési lehetőséget, végül az „AD20” egyedül „csont nélkül” dobott hárompontos kosarat az elmúlt időszak legnagyobb terhével. Elképesztően erős.
A 16 tonnáshoz már rendelkezünk, a 20 tonnáshoz fejlesztés alatt van egy [FIX] kötési ponttal rendelkező állítható segédgém, amivel olyan helyzeteket is meg tudunk oldani, ami korábban elképzelhetetlen lett volna.
Keress meg minket, ha elsőre reménytelennek tűnő emelési feladattal szembesülsz:
06-30-4546-515