Daruzás – Csepel Művek – Nagy Súly, Kis Hely

Az elmúlt időszakban igazán a csúcsra járattuk a csarnokon belüli emeléseket. Több olyan munkánk is volt egymást követően, ahol rendszeresen nagyon szűk helyen kellett daruzni és nagy súlyokat mozgatni. Élveztük a kihívások minden másodpercét. Adrenalin bomba.

8 tonnás gépet emel a 20 tonnás autódarunk, csarnokon belül.

Daruzás- Autódaruzás – Emeléstechnika az egyszerűtől a legnehezebb esetekig:
06-30-4546-515 – Hívj most, ne maradj le a szabad időpontokról!

Első ránézésre a 8 tonnás gép emelése nem tűnik különösen nagy feladatnak, mégis a körülmények képesek megfűszerezni a dolgot, kicsikét komplikálni a megoldás receptjét.

Vannak olyan helyzetek, amikor nem lehet a helyszínen improvizálni, előre kell tervezni.

Csarnokon belül érdemes komplexen megtervezni az egész folyamatot: mit, mikor, honnan és hová fogunk emelni illetve milyen sorrendben. Előfordulhat -és általában meg is történik-, hogy egy kimaradt részlet borítja az egész tervet, vagy több lépéssel később nehezíti meg a munkát. Előrelátó tervezéssel rövidíthető a helyszíni munka.

Rácsos szerkezetek tengerében a darunk és a horogszekrény.

Ezekben a helyzetekben fontos, hogy a megfelelő eszközök rendelkezésre álljanak és rengeteget ad a biztonsághoz, ha a géppel nem csak egy kezelő van a helyszínen, hanem egy összeszokott csapat. A fülkéből sok helyzet nem, vagy csak nehezen ítélhető meg.

Levélben 24 órán belül részletesen válaszolunk: autodaruzas@gmail.com

Előkészületek az emeléshez, próbaforgás teher nélkül.

Ennél az emelésnél teljesen centire ki kellett használnunk minden lehetőséget. Az új kollégánkkal sikerült végig úgy manővereznünk, hogy egy pillanatra sem volt veszélyben sem az épület, sem az emelt tárgy és természetesen a velünk dolgozó munkatársak sem.

Ipari háttér előtt a gépünk kezelőfülkéje.

Gyakorlatilag a gépünk éppen elfért a munkaterületen, de mérési- vagy személyi-hibának már nem maradt hely. A szemből készült fotón jól látható, hogy maximum 30-40 centi helyünk maradt a gémfej és a tető rácsos tartószerkezete között, ami ráadásul egy ferde sík, tehát egyik oldalról egy lámpatestet, másik oldalról a merevítőt kellett figyelnünk, utóbbira a kezelő nem teljesen látott rá a darufülkéből. Fotón nehéz visszaadni a helyzetet.

Csepel Művek, 2018.

A Csepel Művekben mindig is nagy megtiszteltetés dolgozni, a darus szakma hazai gyökerei is nagy mértékben ide, pontosabban ide is kötődnek a véleményem szerint.

Beállás a csarnokba. A targonca nem, a daru befért… Sóskút, 2017 december.

Erről a helyzetről eszembe jut egy másik csarnokon belüli munkánk, amit az elmúlt év végén volt szerencsénk elvégezni Sóskúton, ahol különböző betonelemeket gyártó gépeket mozgathattunk. Szintén hasonló -vagy talán még nehezebb- feladat volt.

Kissé megkésett, de gondosan becsomagolt karácsonyi ajándék volt a 15 tonnás gép.

Ebben az esetben közel kétszeres volt rajtunk a nyomás -szó szerint-, hiszen egy 15 tonnás szörnyeteget kellett emelnünk, ráadásul szintén csarnokon belül, minimális mozgástérrel.

A régi gép leemelése az új helyén, egy kicsit tágasabb csarnokban…

Visszagondolva talán az eddigi munkáink közül ez volt a legösszetettebb emelés, volt nagyobb értékű, volt nagyobb súly, volt szűkebb hely, de itt minden együtt volt jelen.

A nyolc tonnás „kis tesó” csak a bemelegítés volt.

Ráadásul a 15 tonnás súlyt át is kellett emelnem egy 60-80 centiméteres gépalapon, pontosabban rá kellett illeszteni, így először főlé emeltem, majd óvatosan ráengedtük, ami közel maximális terhelés mellett nagy összpontosítást és odafigyelést igényelt.

Levegőben a közel 15 tonna. 2017, Sóskút 

Páros emelésre készültünk, hogy maximalizálni tudjuk a biztonságot és ki tudjuk használni a két gépből fakadó manőverezési lehetőséget, végül az „AD20” egyedül „csont nélkül” dobott hárompontos kosarat az elmúlt időszak legnagyobb terhével. Elképesztően erős.

Segédgém fix kötési ponttal, emelőgerendával, sok türelemmel.

A 16 tonnáshoz már rendelkezünk, a 20 tonnáshoz fejlesztés alatt van egy [FIX] kötési ponttal rendelkező állítható segédgém, amivel olyan helyzeteket is meg tudunk oldani, ami korábban elképzelhetetlen lett volna.

Keress meg minket, ha elsőre reménytelennek tűnő emelési feladattal szembesülsz:
06-30-4546-515

A bejegyzés kategóriája: Autódaruzás, Csarnokon Belüli Daruzás, Csepel, Daru, Daruzás, Emelés Irányítás, Emelési Terv Készítése, Sóskút, Sóskúti Ipari Park, Teherkötözés
Kiemelt szavak: , , , , , , , .
Közvetlen link.