Elkezdtem megtölteni honlapunk oldalait tartalommal és úgy gondoltam, hogy a daruink megérdemelnek egy-egy külön bejegyzést is!
Tizenhat tonnás autódarunkról további képek az alábbi albumban találhatóak:
[print_gllr id=312 display=short]
Emlékszem mekkora erőlelépést jelentett, amikor tíz évvel ezelőtt megvásároltuk az első tizenhat tonnás autódarunkat. Olyan feladatokat is meg tudtunk oldani, amelyekről addig le kellett mondanunk. Összehasonlíthatatlanul nagy a különbség, az előtte használt nyolc tonnás, rácsos gémes Tátrához és a szintén nyolc tonnás Prága daruhoz viszonyítva.
Gyerekkori emlékek fűznek ehhez a géphez. Nem gondoltam volna akkor, tizenkét éves fejjel, hogy tíz évvel később egyszer még én is aktívan fogok dolgozni ezzel a géppel.
Több ezer fotót számláló képgyűjteményem van erről a típusról. Egy részüket az évek során saját magam készítettem, a többit különböző külföldi fórumokról, honlapokról mentettem le, gyűjtöttem össze.
Az első típusok még más alakú és valószínűleg kisebb ellensúllyal készültek. Szintén említésre méltó különbség, hogy az első példányokon még a gém belsejében futott a kötél és a gémfejen található jellegzetes oldalmerevítés is hiányzott róluk. Ez a korai változat látható a szintén gyári képen:
A rengeteg fotó közül még egy fotósorozatot emelnék ki, amit egy külföldi masináról találtam és egyfajta példa volt számomra az egyik gépünk felújításánál.
Rengeteg időt és energiát fektethettek ebbe a gépbe, de meg is lett az eredménye.
Véletlenszerűen válogattam még néhány képet a témához kapcsolódóan. Az alábbi albumban tudjátok őket megtekinteni:
[print_gllr id=296 display=short]
Nagy teherbírás és horogmagasság, illetve kategóriájában kiemelkedő stabilitás jellemzi, amely lehetővé teszi, hogy – sok típussal ellentétben – akár teljes gémkinyúlás mellet is vízszintes pozícióba dönthető legyen gémje.
Ezen tulajdonságai (saját súlyához képest) kiváló terepjáró képességekkel illetve megdöbbentő strapabírással ötvöződnek, köszönhetően a Tátra gyár által hagyományosan alkalmazott csővázas kivitelnek, illetve 6×6-os összkerékhajtásának.
Ma már két darab ilyen autódaruval várjuk megrendelését, árajánlatkérését.
Teherbírás: 16 tonna Horogmagasság: 21 méter