Géppark – Star 266D – CKD – AD 080

Különösen büszkék vagyunk a Star alvázra szerelt nyolc tonnás autódarunkra, hiszen ilyen autódaruból csak nagyon kevés létezik.

Star – 8 tonnás autódarunk – Érd

Az eredetileg Prága V3S alvázra szerelt CKD daru egy nagyon jó -és kisebb változtatásokkal- mai napig gyártott konstrukció, azonban az alváz felett eljárt az idő -hiszen 1950-ben kezdték meg a fejlesztését-.

Az eredeti alváz / felépítmény párosítás. Prága V3S – CKD AD 080

Az egyébként gazdaságos és terepen verhetetlen alváz sebességben és kényelemben messze elmarad a modern elvárásoktól. Épp ezért sokan építették át a felépítményt a legkülönbözőbb alvázakra. Gyakran látni ilyen felépítményt ZIL és Kamaz alvázakon, de  még L60-as IFA-ra szerelve is előfordul.

Kamaz alvázra szerelt Prága felépítmény, speciális daruasztallal.

A Kamazra épített verzió tudtommal főleg az elektromos művek részére készült, azonban több probléma is adódott vele. A daruasztalt áttervezték, és a hagyományos lehajtható talpakat felváltotta a hidraulikus módon kitolható változat, amely ugyan jelentősen megnövelte a stabilitást -részben köszönhetően a Kamaz teherautó nagyobb súlyának-, de ez oda vezetett, hogy sorozatosan törték el az ilyen daruk gémjét, hiszen az esetleges túlterhelésnél meg sem moccant a daruasztal, de a gém már nem bírta a terhelést. Ráadásul szinte minden irányban vesztettek a daru mozgásteréből, hiszen szélesebben talpal, mint az eredeti változat, és hátrafelé is hosszabb a daruasztal, így szintén -sok esetben fontos- kinyúlást veszítettek…

IFA L60 - CKD AD 080 -

IFA L60 – CKD AD 080 – Ismeretlen Szerző Felvétele

Az L60-as IFA két tengelyes konstrukciója terepen teszi kevésbé használhatóvá az így létrejött „öszvér” megoldásokat.

Típusváltás – 2007

Mi is régóta kerestük a magunk megoldását. Azt tartottuk a legfontosabbnak, hogy ne áldozzuk fel a daru meglévő értékeit, vagyis maradjon gazdaságos az üzemeltetése, őrizze meg kiváló terepjáró képességeit és ne veszítse el a kiemelkedő stabilitását.

Speciális kosaras segédgémmel vásároltuk meg.

2007-ben adódott egy lehetőség, aminek köszönhetően sikerült megvásárolni egy Star 266-os alvázra szerelt darut, amely remek párosításnak bizonyult, hiszen minden általunk támasztott elvárásnak megfelelt, és gyorsabb valamint gazdaságosabb volt mint a Prága V3S.

Nagyobb hasmagasság és gázlómélység.

Súlyelosztása hasonlít az eredetihez. Ráadásul ez tágas és kényelmes vezetőfülkével, valamint kiemelkedő terepjáró képességekkel párosul.  A terepfokozattal és  differenciálzárral segített összkerékhajtás maximális kiaknázása végett, nehéz terepre is alkalmas Goodyear gumikkal szereltük fel autódarunkat.

Goodyear – terepre is alkalmas gumiabroncs.

Az elmúlt öt évben maximálisan beváltotta a hozzá fűzött reményeinket és bebizonyította, hogy van létjogosultsága annak ellenére, hogy sokan lebecsülik ezt a kategóriát.

8 tonnás autódarunk.

Személyes véleményem szerint ez a kategória még hosszú időn keresztül méltó ellenfele lesz az önrakodós autóknak, hiszen a csörlővel ellátott köteles daruk sok esetben előnyt élveznek bizonyos feladatoknál.

Ennek egyik bizonyítéka, hogy a mai napig van igény ilyen darukra.

TATRA T810 – CKD – AD 10 – A modern megfelelője…

Darunk megengedett legnagyobb össztömege 12 tonna alatt van, így behajtási engedély nélkül behajthatunk a mások elől lezárt területekre is.

Az egyik legemlékezetesebb munkánkról készült felvétel, az érdi harangjáték daruzása és eldöntése:

A Szépművészeti Múzeumnál is volt már alkalmunk sikerrel dolgozni ezzel a munkagéppel:

[print_gllr id=249]

 

Kategória: Autódaruzás, Budapest, Daru, Daruzás, Érd, Képek, Munkáink - Települések szerint rendezve, Referencia, Star - CKD - 8 tonnás autódaru | A közvetlen link.