Speciális Daruzás – Sóskút – Egy újabb emlékezetes feladaton vagyunk túl.
A legutóbbi bejegyzésünk főszereplője is a speciális segédgémünk volt, amelyet néhány éve az improvizáció tüzében kovácsoltunk a szükség kalapácsával, hogy teljesítsünk egy akkor még lehetetlennek tűnő küldetést és beemeljünk egy magszárítót egy tető alá.

Magszárító emelése Martonvásáron. Speciális Daruzás.
Különleges emelési feladat? Segíthetünk? 06-30-4546-515
Akkor jogosan mondtam, hogy: „Ez tegnap este még egy skicc volt!” – azóta már elképesztően sok esetben bizonyított, amíg házon belül királlyá nem koronáztuk a BME-n végzett emeléssel. A vetőmagüzemből egyenesen a fizikatanszékig vezetett az útja.

BME, Fizika Tanszék – 2020 – Extrém Daruzás
Ezúttal ismét egy hasonló kihívással szembesültünk. Annak a gyártósornak a fejlesztését végeztük, amelyet még én emelhettem a helyére néhány éve a 20 tonnás autódarunkkal.
A 14 tonnás csarnokon belüli emelés akkor házon belüli rekord volt a számunkra.
Daruzás – Autódaruzás – Autódaru Bérlés – Emeléstervezés – Emelés Előkészítés:
Egyszerű feladatok gyors megoldása, komplex problémák precíz, teljeskörű megoldása:
autodaruzas@gmail.com

Az AD 20 éles bevetésen, 14 tonna szűk helyen.
Ahogy a csarnokon belül a gépezet elkezdte kitölteni a rendelkezésre álló helyet, úgy fogytak a lehetőségek és mostanra a következő fejlesztés már a tető konzoljának aljával került egy síkba. Kedden érkezett a megkeresés, hogy holnap emelnünk kell. A helyszínt feltudtam mérni, de egészen az emelés tervezett napjáig csak egy vázlatos rajzot láttam.
Nézz szét YouTube csatornánkon, ide kattintva rengeteg referenciánkat nézheted meg!

Bátorság volt egy 6 méter magas gépet tervezni a ~6 méter és 3 centiméteres belvilág alá – még nagyobb bátorság volt oda felemelni azt.
A megrendelő információi alapján, a 3 tonnás gépet kellett felemelnünk a meglévő gép feletti gerendára, úgy, hogy a gép teljes magassága kb. 6 méter, a tetőt tartó traverz alja pedig kb. maximum 6 méter és 5 centi. Segítettünk kitalálni a folyamatot és kijelölni, hogy milyen gépegységeket kell leszerelni ahhoz, hogy egyáltalán esély legyen az emelésre.
Kérj rejtett költségektől mentes ajánlatot, használd az „Árajánlatkérés” menüpontot!

2 kötélágra visszafűzve a speciális segédgém, az egyedi gyártású csigáimmal. Egy horogszekrény ereje csupán egy félszem magasságával, mellőzve a csapágyazott forgatás lehetőségét, de előre belekalkulálva a maximum 90 fokos elfordulást. Szabályosan méretezve a kötélátmérőhöz, erősített oldalfallal. – „This is how we roll…”
A gépet és a nem létező emelési pontjait egészen az emelés napjáig nem láttam. Utálok improvizálni, de néha nincs más lehetőség, felkészültünk mindenre, de a korrektség kedvéért az ajánlatot három fázisra bontottam.

A felszerelésünk egy része. – nem „csak” darusok vagyunk.
Az első fázis a daruzás költségét és az általános, idő arányos költségeket tartalmazta, a második tétel a gép speciális görgőzése és az eszközök biztosítása volt, beleértve a 10 tonnás hidraulikus „körmös” emelőinket. A harmadik a végleges helyére emelés lett volna.
Gépmozgatás, görgőzés, speciális gépköltöztetés: 06-30-4546-515

Óvatos elefánt a porcelánboltban. Végül 4-5 helyen vettem „érintőt” a darugémmel a csarnokon belül.
Az emelést komoly felkészülés előzte meg, előző este még éjszakába nyúlóan tervezgettem és tökéletesítettem a felszerelést másnapra. Előkerült a plazmavágó és a magyar gyártású Weldimpex „nagy CO” hegesztőgépünk is pár percre. „Régi iskola – modern szemlélet.”
Emelés Szűkhelyen – Speciális -több szögben, hosszban állítható – Segédgémmel:
06-30-4546-515 – autodaruzas@gmail.com

Friss teherpróba digitális mérleggel a helyszínen, az emelés előtt.
A 3000 kg-ra tervezett összeállítást 125%-al teherpróbáztam, így 3.750kg-ig feszítettem meg a rendszert -meg még egy kicsivel. Semmilyen deformációt, sérülést és/vagy repedést nem tapasztaltunk és minden paraméter megegyezett az éles emelésével. – Készen álltunk.
10 tonnás darumérleg bérlése: 06-30-4546-515

Precíz tervezés vs. pontatlan információk: 0-1.
Végül, miután közel 48 órája ezen csikorogtak a fogaskerekek az agyamban, elkezdtek megfeszülni a láncok és szembesülnöm kellett vele, hogy minden erőfeszítésem ellenére, sokkal nagyobb a terhelés a gépünkön a vártnál. Egyértelmű volt, hogy sokkal nagyobb teherrel birkózunk, mint három tonna.
Speciális emelések szakmai irányítása: autodaruzas@gmail.com

„Godzilla” kopogtat az ajtóban – az ország általam ismert legnagyobb autóra szerelt „KCR” daruja érkezett segíteni.
Szépen megfogalmazva az „élet- és vagyon-biztonság” érdekében „kockázatértékelési szempontból” megtagadtam az emelést, hiszen 50%-ot tévedni megrendelői oldalról nézve is nagy hiba. Szerencsére -éppen a BME-es munka kapcsán- nem rég megismertem személyesen azt az embert, aki a legnagyobb hazai „KCR” darut szerezte be és kezeli.
Emelésirányítás, teherkötözés: 06-30-4546-515

Hősies küzdelem éjszakába nyúlóan: végre a helyén a 165 tonnaméteres szörnyeteg.
Ezúton is köszönöm Gábornak, hogy félretett mindent és segített. Miután precíz manőverezéssel, hatalmas munkával előkészítette a több mint 200 Mft-os gépet arra, hogy a segédgémre fűzött csörlővel elkezdődhessen a daruzás, neki is láttunk az emelésnek, de az este még tartogatott meglepetéseket.
Kövess minket Facebookon: Daruzas.hu Facebook Oldal

Fassi F1650 – Gyönyörű technika, megkérdőjelezhetetlen tudással.
Nem akartam hinni a szememnek, amikor szembesültünk a problémával, hogy a korlátozott lehetőségek miatt, a lengőgém terhelése miatt ő sem képes megemelni a terhet. Ebben a pillanatban vált biztossá, hogy a gép minimum 4,2 és 4,5 tonna között van. Már-már feladni készültünk, amikor az utolsó utáni pillanatban úgy döntött az olasz szakember, hogy leszereli a gép hasán lévő szállítószalagot és két részletben is a helyére tudjuk emelni a masinát.
Kövess minket Instagrammon: Daruzas.hu Instagram

Azt gondolom, hogy bravúr volt minden tekintetben. Az eredmény a lényeg, a jócskán könnyített masina emelkedik a helyére a kissé elmosódott éjszakai felvételen.
Egyszerre lélegeztünk fel, hogy van megoldás és egyszerre tört rám a felismerés, hogy két részletben én is gond nélkül a helyére tudtam volna emelni a gépet már órákkal korábban a saját felszerelésünkkel, ha tudtuk volna, hogy erre is van mód.
Kevés ember vállalkozna hasonló feladatra, hirtelen kettő is volt belőle a helyszínen. Emlékszem még majdnem fél órát beszélgettünk a munka után a csarnok előtt. Megszállottak vagyunk mind a ketten – a szó pozitív értelmében.
A részemről elmaradt a gólöröm. Igaz én is kapura rúghattam volna, de adtam helyette egy nagyon szép gólpasszt és mivel nyert a csapat – ez talán nem is olyan fontos.
[[[ Autódaruzás – Daruzás ]]]
[[ Érd – Ercsi – Százhalombatta – Sóskút – Budaörs – Budakeszi- Telki ]]
autodaruzas@gmail.com
06-30-4546-515