Hatalmas megtiszteltetés ért, a szakmánk és -számomra- a magyar tudományos élet egyik templomában daruzhattunk. Ezúttal a kihívás is méltó volt a nap végi ünneplésre.
A Budapesti Műszaki Egyetem, „F” épületének második emeleti ablakán kellett kivarázsolnunk hatalmas és elképesztően masszív, közel két tonnás asztalokat.
Daruzás – Emelés – Tervezés – Szervezés:
+36-30-4546-515
Korábban is volt szerencsénk a BME-en daruzni, akkor is remek pillanatokat éltünk át édesapámmal, akkor még a kis 8 tonnás Star 266 típusú darunkat irányítva, – erről ide kattintva olvashattok.
Ezúttal hatalmas volt a tét. Amúgy is minden második kifejezésem munka közben a „kockázatértékelési szempontból„, de 2,5 méter mélyen benyúlni egy speciális segédgémmel a műemlék védelem alatt álló épületbe, ott gépmozgató eszközökkel manőverezni a közel két tonnás asztalokat, majd egy elképesztően rövid kötéssel rögzíteni a daruhoz és fix kötési ponttal kiemelni, úgy, hogy ne okozzunk kárt…
Speciális Emelési Feladatok Korrekt, Precíz Kivitelezése:
autodaruzas@gmail.com
Abban hiszek, hogy a ma megvívott csatákat mindig az előző napok felkészülésével nyerjük meg. Minden alkalommal a legapróbb részletekig kidolgozott tervvel vágok bele egy ilyen munkába, a kritikus részekre alternatívákat kutatva. Új, erre a munkára készíttetett láncokkal végeztük az emelést, sokszorosan túlbiztosítva, összecsúszás ellen is védve.
Kövess minket Facebookon: Daruzas.hu Facebook Oldal
Elképesztő érzés volt, amikor folyamatos, dupla megerősítéses kommunikáció mellett, szépen lassan először nyúltam be a fal síkján belülre. Mint láncfűrésszel borotválkozni – hatalmas, brutális erő a hímes tojással szemben. A rádió távirányítás hiányát remek, összeszokott csapattal sikerült pótolni. Az autódarut lentről kezeltem, gyakorlatilag vakon.
Kövess minket Instagrammon: Daruzas.hu Instagram
A nap elején mindig megbánom, hogy elvállalom az első lehetetlennek tűnőt is. A nap végére mindig megajándékoz az élet egy új lehetőséggel cserébe. Most az egyik legnagyobb hazai darus cég egyik tulajdonosát fújta elém sors, aki ironikus módon azt az autót vezette, ami elszállította azt, amit mi kiemeltünk. Fantasztikus beszélgetés és élmény volt.
Nézd meg a YouTube Csatornánkat – Kattints Ide!
Hirtelen azon kaptam magam, hogy az emelések közötti 5 perces, szusszanásnyi szünetekben mély interjút készítek a kollégával, akiknek talán a legnagyobb autóra szerelt darujuk van itthon. Szürreális volt, hogy én éppen a 35 éves Tátrával szedegetem a pókhálót a második emeleti -egykori folyosó- sarkából és azzal beszélgetek közben, akinek a 220+ milliós gépe az egyik top ma itthon. Rögtönzött szakmai kerekasztalbeszélgetés.
Ingyenes Emeléstechnikai Tanácsadás: +36304546515
A nehéz és nem zökkenőmentes bejutás után, ez plusz egy fűszert jelentett, plusz egy nyomást is éreztem. Hirtelen vált vizsgamunkából színlelt diplomavédéssé a dolog.
Extrém nyomás alatt is koncentrálni, hasonló kihívás, mint boxban számolás után hozni a meccset. „Mindenkinek van egy terve, amíg egyszer orrba nem gyűrik.” – Mike Tyson
Sikerült végig megőrizni a koncentrációt és gond nélkül végigvittük a tervet. Nem kellett eltérni az előzetes koncepciótól, egy alkalommal viszont módosítottunk a részben saját fejlesztésű, részben saját gyártású, műbizonylatos segédgémünk szögén – mert azt is lehet.
Különleges emelések szögbe törhető segédgémmel, kérj ajánlatot most!
Használd az „Árajánlatkérés” menüpontot!
Vannak helyzetek, amikre nagyon nehéz felkészülni és vannak amiket nem lehet előre látni, mégis megtörténhetnek. Például ilyen, hogy senki nem emlékezett 20 év távlatából, hogy az asztal lapját tartó vasszerkezet le van hegesztve az ajzat betonban rejtett módon lévő lemezekhez. A megmozdíthatatlannak hitt terhet sikerült sérülések nélkül feltépni, csak akkor szembesültünk a valósággal, amikor fémes hanggal szakadtak fel az asztalok a hidraulikus gépszállító emelőink hatására. Semmilyen külső rögzítés nem volt látható.
Rengeteget lehetne mesélni az előkészületekről. Arról, hogy hogyan minimalizáltam a kockázatokat, mire gondoltam és mire nem. Ilyen részlet a talpalás is, sokszorosan túltervezve. Az öreg Tátra mindig tisztességgel ki van talpalva, ellenben sok új gépet látok „mezítláb”, vagy „jól van az úgy” módon talpalni, a szívem szakad meg.
Daruzás: 06-30-4546-515
Néha a daruscégeknél a robbanás szerű fejlődésben, lemaradnak a legfontosabb részletek.
Elnézve egy-egy képet, néha szerintem mások bele sem gondolnak, hogy mi történhet, vagy mit úsztak meg utólag visszagondolva. Nálunk ebben az a különbség, hogy én pontosan tudom, hogy mit vállalok és mégis hozzá merek nyúlni. Sokan akkor se értik meg a következményeket és a kockázatokat, ha már baj van. Hiszek a totális felelősség elvében.
24 órás autódarus ügyelet – Érd – Budapest: 06304546515
Ha bajbakerülsz, bármikor felhívhatsz minket.
Összességében egy remek napot zártunk és azt érzem, hogy rengeteget fejlődtem ez alatt az egy nap alatt is. Még óvatosabb lettem és még inkább megerősített ez a munka abban, hogy a mi céljaink valahol a speciális emelések, a különleges daruzás és a gépmozgatás, géptelepítés közelében keresendőek, de a saját játékszabályaink szerint.
Kérj árajánlatot, 24 órán belül részletesen válaszolunk: autodaruzas@gmail.com
Inkább ülök magam a darufülkében – mint reggel a vezetőségi meetingen. Inkább javítom a saját gépünket, mint várom a német szerviztechnikust a reptéren. Egy-egy ilyen emelés hátterében azt is látni kell, hogy megvannak az eszközeink a helyszínen gép javítására, ha bekövetkezne az elképzelhetetlen. Már-már katonai szempontok szerint gondolkozunk.
Tátra és CKD darukkal kapcsolatban alkatrésszel és javítási tanáccsal is tudunk segíteni:
06-30-4546-515
A Tátrához nem kell hibakód kiolvasó diagnosztikai műszer, nincs gyantával kiöntött nyáklapos távirányító, nincs állófűtés vezérlő software miatt lefagyott fedélzeti számítógép, nem kell internet kapcsolat a hibaelhárításhoz, ellenben egy főtengelyre tekert spaniferrel akkor is elindítom, ha akkumulátor sincs benne és egy 17-es kulccsal meg egy százas szöggel akkor is összecsukom a darut, ha nincs benne motor és hidraulika szivattyú.
Műszaki hibás CKD daruk mentése, katasztrófa elhárítás: 06-30-4546-515
Remek napot zártunk és még azután, hogy végeztünk a BME-n a daruzással, még elugrottunk egy gyors teherkötözési feladatot megoldani, ahol a távtartó gerendánkkal, emelőgerendánkkal és a bérelhető emelőeszközeinkkel segítettünk egy aggregátort toronydaruval, sérülés nélkül felemelni egy épülő ingatlan 9. emeletére.
Nagy értékű gépek emelésénél, mozgatásánál szívesen vállalok teherkötözést, szakmai irányítást legyen szó részfeladatról, vagy komplex, összetett megoldásról. Ha kell megkötöm, ha kell leemelem, beemelem, kigörgőzöm, elhúzom – mindezt akár a kulcslyukon keresztül is: 06-30-4546-515