A Sziget Fesztivál VIP területe mellett emelhettünk egy terepjárót egy 45 fokban megdöntött rámpára a különleges távtartó himbánkkal és a veterán autódarunkkal.
Időről-időre szükség van olyan feladatokra a munkánkban, amelyek kizökkentenek a hétköznapokból, plusz kihívást jelentenek vagy egyszerűen csak érdekesek.
Éppen ezért nagyon örültem a megkeresésnek. Igaz, amikor kibontakozott a telefonbeszélgetésből, hogy nem csak egyszerűen egy autót kell távtartóval emelni, hanem egy terepjárót, ráadásul egy közel 40 milliós Mercedes G osztályt, amit 45°-ban megdöntve kell egy 7 méter magas rámpára emelni, akkor már éreztem, hogy ez azért meg fogja emelni az adrenalin szintünket a munka során. „Pont nekünk való feladat!” – válaszoltam.
Darura van szükséged? Használd az „Árajánlatkérés” menüpontot!
Az ilyen feladatok arra is jók, hogy lemérjük a fejlődésünket, hiszen szinte pontosan egy évvel korábban emelhettünk egy Peugeot-ot a Műjégpálya teraszára.
Jó érzés, ha belegondolok, hogy mennyit érett a hozzáállásunk azóta. Akkor az egyszerűbb emelés is nagyobb kihívás volt, mint most ez a sokkal összetettebb feladat, sokkal nagyobb téttel. Az ott szerzett tapasztalatokat, szerszámokat használtuk fel a mostani emelésnél is.
Szeretnél többet olvasni arról az emelésről? Kattints ide a bejegyzés megtekintéséhez.
Természetesen ilyenkor maximálisan elő kell készülni az emelésre, annak minden fázisára, éppen ezért grafikus módon emelési tervet készítettem és mint kiderült szükség is volt rá, hiszen hiába tudja a legendás terepjáró a 45 fokos terepszöget, azért az kiderült a kapott jellegrajzokból, hogy ezzel a felszereltséggel nem állíthatom kapásból a földön a kívánt dőlésszögbe, különben fenn áll a karosszéria sérülésének a veszélye.
A gyakorlatban természetesen jobban vizsgázott a világhírű Mercedes felfüggesztés, kis túlzással, ha figyelmen kívül hagyjuk a kockázatértékelési szempontokat és a többi díszlet elrendezését, akár saját erőből is felgurulhatott volna a rámpára.
A gép brutális képességeitől függetlenül, nem biztos, hogy egy zenei fesztivál épülő installációja alkalmas környezet egy terepvezetési, ügyességi próbatételhez. A biztonság volt az elsődleges szempont és a véleményem szerint ennél jobb módot nem is találhattunk volna a kivitelezésre. Idegeskedés és stressz nélkül került a helyére a gépcsoda.
Érdekesség, hogy műszaki tartalom szempontjából van közös pont a G osztályban és az emeléshez használt Tátra autódaruban. Mind a kettő rendelkezik a tengelyek között is összezárható differenciálművekkel, így mind a kettőre igaz, hogy amíg egyetlen keréknek van kellő tapadása, addig csak elásni lehet, megállítani nem. Az összes kerék együtt hajt.
Gyakorlatilag eredetileg ezeket a távtartókat kifejezetten erre a célra készítettük, az egy másik kérdés, hogy a jól eltalált konstrukció miatt, a teherbírása sokkal komolyabb emelési feladatok végrehajtására is alkalmassá teszi, hiszen ideális esetben, egy távtartó képes 5,9 tonna súlyt megemelni, így a kettővel közel 12 tonnát tudunk szabályosan megemelni.
Tevékenységünket bővítettük az említett távtartó eszközök bérbeadásával, adott esetben akár helyszínre szállítással és szakmai segítséggel együtt. Ha nagy értékű, vagy különösen kényes eszköz emeléséről, mozgatásáról van szó, szívesen segítünk, akár csak ingyenes tanácsadással is: autodaruzas@gmail.com (24 órán belül válaszolunk.)
Véleményem szerint egy ilyen munkánál az igazi érdem a velünk dolgozó csapaté, hiszen mi csak tesszük a dolgunkat a kötelességünk és legjobb tudásunk szerint, viszont a siker a velünk dolgozó srácokon múlik, az ő odafigyelésük és profizmusuk nélkül nem lehetne egy hasonló emelést kivitelezni. Ezúton is köszönjük és remélem egy év múlva ugyan ott…