Tátra 148 – AD 160 – Gépkönyv – Leírás

rs

Tátra 148 – CKD AD 160 – Digitalizált Gépkönyv – (PDF fájl)
A képre kattintva olvasható.
A letöltéshez jobb klikk a képen, majd “cél mentése másként”.

Ide kattintva letölthető a teljes digitalizált gépkönyv, PDF formátumban.

Rengeteg pozitív visszajelzést kaptunk a feldigitalizált gépkönyvekkel kapcsolatban. Eddig azonban még nem volt lehetőségem közzétenni az általunk is használt 16 tonnás CKD gyártmányú daru műszaki leírását.

tengelyrs

16 tonnás autódarunk, a későbbi változat.
Ezen a típuson a kötél már a darugém tetején fut, nem a gém belsejében.

tn_zoom_obrazek_192

CKD AD 160 – A 16 tonnás autódaru korábbi verziója.
Több kisebb eltérés van, például a gémfej kialakítása, a kötélzet elvezetése, az ellensúly formája…
Viszont szerencsére a fő hidraulikus elemek jellegén nem változtattak.

Két altípust ismerek, egy korábbi kezdetleges verziót és egy későbbi kiadást, mint amilyet mi is használunk. Sajnos -egy szerelő barátunkon keresztül-, csak egy régebbi leírást sikerült szereznem a típushoz. A jó hír, hogy a fő szerkezeti elemek ugyan azok.

CRSH7900rs

Tátra 148 – CKD AD 160 // 16 tonnás autódaru
A fő paramétereket bemutató ábrából is észrevehető egy-egy apró különbség.

Sok érdekesség, hasznos információ kapható a típussal kapcsolatban, ha valaki átböngészi a 117 oldalas kiadványt. Mivel nekünk napi használatban van a típus, ezért rengeteg dolgot tapasztalati úton tanultunk meg. Szívesen segítünk tanácsadással is, akár telefonon is.

HARD9698rs

CKD AD 160 típusú autódaru bontása.
Érdekesség, hogy a fotón egyenes háttal állok, 190 centi magas vagyok. :)

A fenti képen is jól látható, hogy elég alaposan “elmélyültünk” a típus tanulmányozásában.
Nem kis öröm, amikor valaki felhív minket telefonon, egy meghajtás kapcsolási gonddal, és 200 km távolságból megmondjuk, hogy melyik “EP szelepről” csúszott le az egyik elektromos vezeték…

CRSH7920rs

Egy rajz a leírásból. A gémtartó bak alatt található berendezések.
Kiszerelés után, ezeknek a helyén állok az előző fotón.
A szivattyúk leszerelése után a közlőmű, majd a központi elosztó levétele után lehet hozzáférni a szögmeghajtóhoz.

Édesapám lassan 13 éve dolgozik ezzel a típussal. Sok tapasztalat -és alkatrész- halmozódott fel az elmúlt években. Jelen pillanatban két ilyen géppel várjuk az Önök megrendelését, a nap 24 órájában.

cut tablazat rs

Terhelési táblázat. 16 tonnás autódarunk.

A PDF fájl még a régi terhelési táblázatot tartalmazza. Tartalmilag egyezik a kettő ,
de a saját rajzunk modernebb, precízebb.

Speciális kosár, és a benne található tengely.

16 tonnás Tátra – Speciális terepváltó kosár, és a benne található tengely.

Rengeteg alkatrészt halmoztunk fel, elsősorban saját használatra. Hosszútávon tervezünk ezzel a típussal, azonban igény esetén, akár másoknak is tudunk segíteni alkatrész ügyben.

Tátra 148 – CKD AD 160 – 16 tonnás autódaru alkatrészek:
06-30-9442-720

Néhány alkatrész megegyezik a CKD gyártmányú, 20 tonnás autódaruval is. Adott esetben ahhoz is tudunk bizonyos alkatrészeket biztosítani.

Illetve minden 148-as Tátrához tudunk, bármilyen alkatrészt adni!
“A-tól Z-ig” – és ez tényleg így van!

 Az említett gépkönyv innen tölthető le, teljes terjedelmében:

rs

Tátra 148 – CKD AD 160 – Digitalizált Gépkönyv – (PDF fájl)
A képre kattintva olvasható.
A letöltéshez jobb klikk a képen, majd “cél mentése másként”.

Ide kattintva letölthető a teljes digitalizált gépkönyv, PDF formátumban.

A bejegyzés kategóriája: Alkatrész, CKD AD 160, CKD AD 160 - Gépkönyv, Géppark, Képek, Tátra 148, Tátra 148 - CKD - 16 tonnás autódaru
Kiemelt szavak: , , , , , , , , , , , , , , , , , .
Közvetlen link.