Sajnos nem volt munkánk az elmúlt pár napban, így szerencsére jut idő egy-egy tervezett karbantartási, felújítási munkára.
Az új gépünk egyik legfontosabb elemét vetettük alá megbontásos vizsgálatnak, amihez egy baráti esztergályos szakműhely segítsége is szükséges volt.
Azért volt szükség az esztergára, mert a 16 tonnás típuson, a csörlő dobfékes, amin a fékkulcs mozgatását egy belső rugó ellen működő munkahenger végzi. A munkahenger „fej” részét betolva, kivehető az a három részből álló biztosító karika, ami normál esetben nem engedi szétcsúszni a szerkezetet.
Miután kivettük a karikát, teljesen könnyen ki lehetett húzni a dugattyút a hengerből.
A legfontosabb az volt, hogy kiderült, nincs eltörve a csörlő rögzítéséért felelős dupla rugó.
Egy szimeringet és egy „o” gyűrűt kicseréltünk. Emlékeim szerint szimering a belső átmérője 63mm, a külső 73mm, a vastagsága pedig 5mm volt. De ebben nem vagyok teljesen biztos.
Az első a biztonság. Az új gépünk minden tekintetben kifogástalan.
Szívesen segítünk Tátra, Tátra daru alkatrésszel kapcsolatban. Szívesen adunk tanácsot, illetve szükség esetén a legritkább alkatrészekből is tudunk csere darabot biztosítani.
Autódaruzás – Érden és környékén: 06-30-9442-720
Tátra alkatrész: 06-30-9442-720