Tátra – 16 tonnás autódaru – Csörlőféklazító munkahenger javítása

Sajnos nem volt munkánk az elmúlt pár napban, így szerencsére jut idő egy-egy tervezett karbantartási, felújítási munkára.

cs

Csörlődob – Féklazító munkahenger nélkül.

Az új gépünk egyik legfontosabb elemét vetettük alá megbontásos vizsgálatnak, amihez egy baráti esztergályos szakműhely segítsége is szükséges volt.

fotó (10)rs

A csörlő és a munkahenger felszerelt állapotban.

Azért volt szükség az esztergára, mert a 16 tonnás típuson, a csörlő dobfékes, amin a fékkulcs mozgatását egy belső rugó ellen működő munkahenger végzi. A munkahenger „fej” részét betolva, kivehető az a három részből álló biztosító karika, ami normál esetben nem engedi szétcsúszni a szerkezetet.

image

A biztosító karika kivett darabjai.

Miután kivettük a karikát, teljesen könnyen ki lehetett húzni a dugattyút a hengerből.

image_2

Széthúzás közben. Biztosító kint, a dugattyú és a záró fej rész félúton kifelé…

A legfontosabb az volt, hogy kiderült, nincs eltörve a csörlő rögzítéséért felelős dupla rugó.

image_3

A dugattyú és a rugós szerkezet a műhely padlóján.

Egy szimeringet és egy „o” gyűrűt kicseréltünk. Emlékeim szerint szimering a belső átmérője 63mm, a külső 73mm, a vastagsága pedig 5mm volt. De ebben nem vagyok teljesen biztos.

CRSH7922rs

A digitalizálás alatt álló gépköny vonatkozó oldala.

Az első a biztonság. Az új gépünk minden tekintetben kifogástalan.

HARD5530rs

Épül, szépül az „új” autódarunk.

Szívesen segítünk Tátra, Tátra daru alkatrésszel kapcsolatban. Szívesen adunk tanácsot, illetve szükség esetén a legritkább alkatrészekből is tudunk csere darabot biztosítani.

Autódaruzás – Érden és környékén: 06-30-9442-720
Tátra alkatrész: 06-30-9442-720

A bejegyzés kategóriája: Alkatrész, CKD AD 160, Csörlő, Tátra 148
Kiemelt szavak: , , , , , .
Közvetlen link.