2014 – Év végi javítások

Az előző évünk a fejlesztésekről szólt. Rengeteg olyan dolgot tudtunk megvásárolni, amelyekkel idén már sokkal jobb munkát végezhettünk. Elég, ha a speciális 40 lábas konténerekhez gyártatott négyágú kötelünkre gondolok.

HARD5966rs

10 tonnás, 40 lábas konténerkút emelése. Maximális terheléssel a gépünk.

Idén volt lehetőségünk letesztelni és maximálisan beváltotta a hozzá fűzött reményeinket, jól vizsgázott az új kötél és a régi Tátra is. Ugyan ez igaz a teleszkópos létránkra és a rengeteg új emelőeszközre, amiből sosem elég…

Az idei évünk vége sajnos nem a fejlesztésről, hanem a karbantartásról, javításról szólt. Cserébe mind a két gépünk teljesen fel lett készítve a következő esztendőre. Igaz szívszorító élmény mind a két gépet „darabokban látni” egyszerre. Idén erre is volt példa.

CRSH9271rs

Ég a munkalámpa a Tátra fülkében. Kétségbeesett éjszakai javítás.

Gyakorlatilag, ha van rá módunk magunk javítjuk a gépeinket, azonban az elmúlt időszakban sajnos egyre többször fordult elő, hogy mások segítségére szorultunk, hiszen adódhatnak olyan körülmények, amikor egyszerűen célravezetőbb szakműhelyben végezni a javítást.

Speciális kosár, és a benne található tengely.

Tátra darumeghajtás kapcsoló tengely.

Általában igaz, hogy egy „kis” munkával és időráfordítással pénz spórolható a javításnál, de amikor az idő az elsődleges szempont mert legalább az egyik gépnek menetkésznek kell lennie, akkor a folyamatos üzem az elsődleges szempont és sajnos le kell nyelni a nagyobb javítási költséget. Amivel mi ketten -a 67 éves édesapámmal- egy hétig szenvednénk, azt egy hétvége alatt megoldották a szerelők. Szerencsére alkatrészünk az van bőven.

Egyetlen előnye volt a dolognak, szereztem egy komplett javítási kézikönyvet a „csőrös Tátrához”.

Kategória: Egyéb | A közvetlen link.