Gémkitoló Hidraulika Karmantyúzása – Javítások I.

Az elmúlt időszakban kevesebb időm maradt közzétenni az aktuális eseményeket, ugyanis nagyon felpörögtek az események a gépeink körül. Nagyon sokat szereltünk az elmúlt hetekben, ami javarészt annak köszönhető, hogy sok előre ütemezett karbantartás mellé adódott néhány -finoman fogalmazva is- kevésbé tervezett javítás.

STRT8995 rs

Elhúzódó szerelés. Sötétben, hidegben minden izgalmasabb, de jó csapattal semmi sem lehetetlen.

A feladatok nagyságát nézve, a jelentősebb kihívások közé tartozott az az időszak, amikor nekiláttunk a forgalomból ideiglenesen kivont 16 tonnás autódarunk rendbetételének.

STRT8985 rs

CKD – A főgém a két belső tag és a gémfej nélkül. Az egyik legnehezebb szerelés ennél a típusnál.

Ránk jellemző, hogy alig állt forgalomba a frissen felújított új gépünk -szintén nem kis erőfeszítések árán-, máris a régi gép renoválásába kezdtünk, ráadásul szinte egyszerre dolgoztunk az alvázon és a felépítményen.

STRT8972rs

Gémkitoló teleszkóp hidraulika szárának belső vége. Nem kevés munka „elővarázsolni” a láncos gémszerkezetből.

A gémkitoló teleszkóp javítása az egyik leglátványosabb szerelés, amit 16 tonnás darun el lehet végezni. Ilyenkor a két gémtag egyben ki van húzva a főgémből, hogy hozzá lehessen férni a munkahengerhez.

STRT8976rs

A munkahenger zárófedele, és a szár fejrészének menete, illetve a biztosító lemez az improvizált szerelőasztalon.

Ez önmagában nem kis kihívás, oldani kell a főgém tövénél a szár végét rögzítő 2x4db csavart, illetve a gémkitoló lánc csapszegét a főgém végén. A kihúzás közben figyelni kell a „kis” behúzó láncra is. Nem sérülhet meg.

gem1

A gémszerkezet vázlata. A piros a kitoló (teherhordó) , a kék a behúzó lánc.

Ez olyan munka, hogy a szakmában töltött 43 év alatt rengeteg mindent látott édesapám is (a bajuszát pödörgetve) csak annyit mondott, hogy: „Ez nem egy emberes munka!” – Amire a szerelővel a fejünket vakargatva csak helyeselni tudtunk.

STRT8973rs

A hidraulika szár vége.

Az összeszerelés gördülékenyebben ment, igaz késő estébe nyúlóan dolgoztunk az emelő lánc  feszítésén.

Elmondható, hogy nem volt könnyű eset és tovább is tartott, mint terveztük, de a lényeg, hogy azóta sikeresen teljesítette a gép a teherpróbát, illetve mi is rengeteg tapasztalatot gyűjtöttünk, ugyan ezt a javítást hamarosan el szeretnénk végezni a forgalomba lévő gépünkön is, amihez már be is szereztünk pár olyan szerszámot, amivel sok időt fogunk tudni megspórolni.

Jó szerszámmal lehet jó munkát végezni… …ezért is fordítunk rengeteg időt és energiát a gépeink karbantartására, néha erőn felül is.

Tátra AD 160 – 16 tonnás autódaru javítással kapcsolatban
(szaktanáccsal, esetleg alkatrésszel)
a nap 24 órájában szívesen segítünk telefonon:
06 30 9442 720

A bejegyzés kategóriája: Gém
Kiemelt szavak: , , , .
Közvetlen link.