Ikerkémények Döntése – Érd – Páros Emelés

Az elmúlt időszak legösszetettebb emelési feladatát végezhettük el autódaruinkkal Érden.

daruzas

Autódaruink az emelés helyszínén.

Két darab, 17 méter magas kémény döntését vállaltuk el. A folyamat emeléstechnikai részét teljes egészében mi irányítottuk és szerveztük. A döntéshez a két 16 tonnás autódarunkat használtuk, illetve -alvállalkozó bevonásával- egy 28 méteres emelőkosaras gépjárművet is igénybe vettünk a bontási és kötözési feladatok ellátásához.

STRT8213rs

Az emeléshez vásárolt új -még bontatlan- emelőkötelek, és 3 mappányi dokumentáció a darunk kezelőfülkéjében.

Ma már egy daruzási munka jóval az emelés előtt elkezdődik. A tervezés fázisában rengeteg szempontot kellett figyelembe vennünk. Szűk helyen kellett a három gép mozgását előre átgondolni. Páros emelés esetén ma már kötelező részletes emelési tervet készíteni. Megrendelőnk kérésére precíz leírást és rajzot készítettem több nézőpontból.

STRT8251rs

Autódarunk dolgozik az első kémény bontásán, a kosárból az emelés előkészítése történik.

Először az emelést végző daru köteleit rögzítettük a kéményre, olyan módon, hogy az semmilyen esetben sem csúszhasson vagy lazulhasson le. Az egyik rögzítőpánt alatt, dupla szorító hurkos kötést használtunk, úgy hogy a hét hurok egymással ellentétes irányba szorítson, így egy pillanatra sem állt fenn a veszélye, hogy kicsúszik a teher a kötésből.

STRT8238rs

Az emelés első fázisa felülnézetből, kötelek rögzítve, kémény biztosítva.

Ezt követően oldották a kéményt rögzítő kötéseket és acélsodronyokat, majd a föld felett egy méterrel, átvágták a kémény talpát rögzítő utolsó merevítéseket is. Leemeltük a kéményt a talpazatról és elfordultunk közel 120 fokot, hogy a döntés közben ne veszélyeztessük a munkaterület mellett lévő épületet.

CRSH9575rs

Az első daru a döntés helyszínére emeli az első kéményt.

Az egész munkaterületen csak mi ketten maradtunk édesapámmal, mindenki a biztonsági határsávon kívülről figyelte az eseményeket.

CRSH9586rs2

A második -döntést segítő- daru a kémény alját biztosította, amíg az első -eredetileg az emelést végző- daru szépen lassan engedte le a kémény tetejét.

A második daru emelőkötelét is rögzítettem, és elkezdtük az előre megbeszélt módon a kémény döntését. Édesapám folyamatosan engedte le a kémény felső részét, amíg én az alsó részét emelve kontrolláltam a döntést. Kevés hely állt a rendelkezésünkre, de végül bebizonyosodott, hogy előzetesen helyesen kalkuláltunk.

CRSH9603rs

Az első kémény a sikeres döntés után.

A döntés után, az elfektetett kéményt úgy tettük le, hogy helyet hagyjunk a második kéménynek is.

STRT8248rsweb

Az “üres” munkaterület. Első a biztonság, a lehető legkisebb kockázatvállalással végeztük el az emelést.

Örülök, hogy az emelés közben készült néhány különleges felvétel a levegőből is. Olyan módon mutatják be a munkánkat, ahogyan ritkán láthatjuk.

Szívesen vállaljuk összetett, fokozott odafigyelést igénylő emelési feladatok ellátását, emelési terv készítéssel, igény esetén kosaras emelő biztosításával.

Autódaruzás – Daruzás:
06-30-9442-720 

Kategória: Autódaruzás, Bontási Műveletek Kiszolgálása Autódaruval, CKD AD 160, Daru, Daruzás, Egyéb, Emelési Terv Készítése, Érd, Képek, Páros Emelés, Tátra 148 - CKD - 16 tonnás autódaru | A közvetlen link.