Szőke Gábor Miklós – A Nagyváradi Oroszlán Daruzása

Abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy sokadik alkalommal dolgozhattunk együtt Szőke Gábor Miklós szobrászművésszel és csapatával.

STRT8624rs

Édesapámmal és a hatalmas saválló lófejjel a háttérben.

Lassan felsorolni is nehéz, hogy hány Gábor által tervezett állatszobor lógott már a darunk kampóján. Az FTC sassal kezdődött az együttműködésünk, majd folytattuk az éjszakába nyúló munkák hagyományát a bezárt kismalacot ábrázoló alkotás szállításakor.

CRSH9072

Leó nagyságrendileg 4 tonna saválló lemezből készült el.

A munkát korán reggel Gábor csepeli műhelyében kezdtük meg, ahol először a fedett csarnokból kellett kijuttatnunk az alkotást.

SnapShot(4)

Az emelés előtt.

Édesapámmal kihívásként tekintünk ezekre a feladatokra, ugyanis ezeknek a szobroknak a mozgatása nem csak hatalmas élmény, hanem mindig fokozottan veszélyes, körülményes és nehéz művelet a szobrok súlyától függetlenül.

STRT1776

A túzok, a daru és az oroszlán esete – a háttérben Édesapám méregeti a lehetőségeinket.

Az oroszlán volt az eddigi legnagyobb kihívás. Csupán pár centivel volt alacsonyabb a kapunál, ráadásul keskeny és magas a súlypontja. Félő volt, hogy elbillen oldalra, ha csúsztatva próbáljuk meg mozgatni.

SnapShot

Mi már kint, az oroszlán még félig bent.

Végül az egyetlen lehetséges megoldás az volt, hogy a szobrot belülről félig kitoltuk a kapun, úgy, hogy még a daru kiférjen mellette (nagyságrendileg 5-5 centi mozgásterünk maradt). Végül kintről -eltolva a kötést- „húztuk ki” a szobrot.

STRT1790

Az alacsony platós szállítóautó. Csuka László barátunk autómentője.

Ezúttal a Csepelről Diósdra szállításban is segítettünk, ugyanis egy autómentős barátunk alacsony platós teherautóját ajánlottuk a feladatra, amely ideális és költséghatékony megoldás volt. Ezúttal is köszönjük a segítséget Csuka László barátunknak, valamint a sofőrnek -Krisztiánnak-, aki ezúttal a munka „oroszlán részét” vállalta.

SnapShot(1)

A kiemelés után, a szállítás előtt. Krisztián méri a szobor hosszát… …pont méret.

2

Édesapám segít rögzíteni a rakományt.

STRT1801

67 év rutinja és a kisebbik autódarunk „néz farkas szemet” az oroszlánnal a Panelko Kft. telephelyén.

A rákövetkező napon a szobor nyergesvontatóra emelését kellett megoldanunk. Egyedül a régi barátságra való tekintettel vállaltuk be az emelést egy szomorú családi esemény előtt pár órával.

CRSH9083

A nagyobb autódarunk emeli a kényes terhet.

CRSH9087

A sikeres emelés után, az oroszlán az ideiglenes ketrecében.

Az emelés végeztével segítettünk rögzíteni az éles, kiálló lemezekből álló szobrot.

CRSH9086

Szőke Gábor Miklós szobra.

Szívesen segítünk bármilyen hasonlóan kényes, nehezen kivitelezhető daruzási feladat elvégzésében.

Borsos Imre Autódarus Vállalkozó
06-30-9442-720

A bejegyzés kategóriája: Csepel, Diósd, Képek, Star - CKD - 8 tonnás autódaru, Szobor - Műkincs Daruzása, Tátra 148 - CKD - 16 tonnás autódaru
Kiemelt szavak: , , , , , , , , , , .
Közvetlen link.