Extrém Daruzás – Különböző Variációk – Hasonló Eredménnyel

Speciális Daruzás – Sóskút – Egy újabb emlékezetes feladaton vagyunk túl.

A legutóbbi bejegyzésünk főszereplője is a speciális segédgémünk volt, amelyet néhány éve az improvizáció tüzében kovácsoltunk a szükség kalapácsával, hogy teljesítsünk egy akkor még lehetetlennek tűnő küldetést és beemeljünk egy magszárítót egy tető alá.

Magszárító emelése Martonvásáron. Speciális Daruzás.

Különleges emelési feladat? Segíthetünk?  06-30-4546-515

Akkor jogosan mondtam, hogy: „Ez tegnap este még egy skicc volt!” – azóta már elképesztően sok esetben bizonyított, amíg házon belül királlyá nem koronáztuk a BME-n végzett emeléssel. A vetőmagüzemből egyenesen a fizikatanszékig vezetett az útja.

BME, Fizika Tanszék – 2020 – Extrém Daruzás

Ezúttal ismét egy hasonló kihívással szembesültünk. Annak a gyártósornak a fejlesztését végeztük, amelyet még én emelhettem a helyére néhány éve a 20 tonnás autódarunkkal.
A 14 tonnás csarnokon belüli emelés akkor házon belüli rekord volt a számunkra.

Daruzás – Autódaruzás – Autódaru Bérlés – Emeléstervezés – Emelés Előkészítés:
Egyszerű feladatok gyors megoldása, komplex problémák precíz, teljeskörű megoldása:
autodaruzas@gmail.com

Az AD 20 éles bevetésen, 14 tonna szűk helyen.

Ahogy a csarnokon belül a gépezet elkezdte kitölteni a rendelkezésre álló helyet, úgy fogytak a lehetőségek és mostanra a következő fejlesztés már a tető konzoljának aljával került egy síkba. Kedden érkezett a megkeresés, hogy holnap emelnünk kell. A helyszínt feltudtam mérni, de egészen az emelés tervezett napjáig csak egy vázlatos rajzot láttam.

Nézz szét YouTube csatornánkon, ide kattintva rengeteg referenciánkat nézheted meg!

Bátorság volt egy 6 méter magas gépet tervezni a ~6 méter és 3 centiméteres belvilág alá – még nagyobb bátorság volt oda felemelni azt.

A megrendelő információi alapján, a 3 tonnás gépet kellett felemelnünk a meglévő gép feletti gerendára, úgy, hogy a gép teljes magassága kb. 6 méter, a tetőt tartó traverz alja pedig kb. maximum 6 méter és 5 centi. Segítettünk kitalálni a folyamatot és kijelölni, hogy milyen gépegységeket kell leszerelni ahhoz, hogy egyáltalán esély legyen az emelésre.

Kérj rejtett költségektől mentes ajánlatot, használd az „Árajánlatkérés” menüpontot!

2 kötélágra visszafűzve a speciális segédgém, az egyedi gyártású csigáimmal. Egy horogszekrény ereje csupán egy félszem magasságával, mellőzve a csapágyazott forgatás lehetőségét, de előre belekalkulálva a maximum 90 fokos elfordulást. Szabályosan méretezve a kötélátmérőhöz, erősített oldalfallal. – „This is how we roll…”

A gépet és a nem létező emelési pontjait egészen az emelés napjáig nem láttam. Utálok improvizálni, de néha nincs más lehetőség, felkészültünk mindenre, de a korrektség kedvéért az ajánlatot három fázisra bontottam.

A felszerelésünk egy része. – nem „csak” darusok vagyunk.

Az első fázis a daruzás költségét és az általános, idő arányos költségeket tartalmazta, a második tétel a gép speciális görgőzése és az eszközök biztosítása volt, beleértve a 10 tonnás hidraulikus „körmös” emelőinket. A harmadik a végleges helyére emelés lett volna.

Gépmozgatás, görgőzés, speciális gépköltöztetés: 06-30-4546-515

Óvatos elefánt a porcelánboltban. Végül 4-5 helyen vettem „érintőt” a darugémmel a csarnokon belül.

Az emelést komoly felkészülés előzte meg, előző este még éjszakába nyúlóan tervezgettem és tökéletesítettem a felszerelést másnapra. Előkerült a plazmavágó és a magyar gyártású Weldimpex „nagy CO” hegesztőgépünk is pár percre. „Régi iskola – modern szemlélet.”

Emelés Szűkhelyen – Speciális -több szögben, hosszban állítható – Segédgémmel:
06-30-4546-515 –  autodaruzas@gmail.com

Friss teherpróba digitális mérleggel a helyszínen, az emelés előtt.

A 3000 kg-ra tervezett összeállítást 125%-al teherpróbáztam, így 3.750kg-ig feszítettem meg a rendszert -meg még egy kicsivel. Semmilyen deformációt, sérülést és/vagy repedést nem tapasztaltunk és minden paraméter megegyezett az éles emelésével. – Készen álltunk.

10 tonnás darumérleg bérlése: 06-30-4546-515

Precíz tervezés vs. pontatlan információk: 0-1.

Végül, miután közel 48 órája ezen csikorogtak a fogaskerekek az agyamban, elkezdtek megfeszülni a láncok és szembesülnöm kellett vele, hogy minden erőfeszítésem ellenére, sokkal nagyobb a terhelés a gépünkön a vártnál. Egyértelmű volt, hogy sokkal nagyobb teherrel birkózunk, mint három tonna.

Speciális emelések szakmai irányítása: autodaruzas@gmail.com

„Godzilla” kopogtat az ajtóban – az ország általam ismert legnagyobb autóra szerelt „KCR” daruja érkezett segíteni.

Szépen megfogalmazva az „élet- és vagyon-biztonság” érdekében „kockázatértékelési szempontból” megtagadtam az emelést, hiszen 50%-ot tévedni megrendelői oldalról nézve is nagy hiba. Szerencsére -éppen a BME-es munka kapcsán- nem rég megismertem személyesen azt az embert, aki a legnagyobb hazai „KCR” darut szerezte be és kezeli.

Emelésirányítás, teherkötözés: 06-30-4546-515

Hősies küzdelem éjszakába nyúlóan: végre a helyén a 165 tonnaméteres szörnyeteg.

Ezúton is köszönöm Gábornak, hogy félretett mindent és segített. Miután precíz manőverezéssel, hatalmas munkával előkészítette a több mint 200 Mft-os gépet arra, hogy a segédgémre fűzött csörlővel elkezdődhessen a daruzás, neki is láttunk az emelésnek, de az este még tartogatott meglepetéseket.

Kövess minket Facebookon: Daruzas.hu Facebook Oldal

Fassi F1650 – Gyönyörű technika, megkérdőjelezhetetlen tudással.

Nem akartam hinni a szememnek, amikor szembesültünk a problémával, hogy a korlátozott lehetőségek miatt, a lengőgém terhelése miatt ő sem képes megemelni a terhet. Ebben a pillanatban vált biztossá, hogy a gép minimum 4,2 és 4,5 tonna között van. Már-már feladni készültünk, amikor az utolsó utáni pillanatban úgy döntött az olasz szakember, hogy leszereli a gép hasán lévő szállítószalagot és két részletben is a helyére tudjuk emelni a masinát.

Kövess minket Instagrammon: Daruzas.hu Instagram

Azt gondolom, hogy bravúr volt minden tekintetben. Az eredmény a lényeg, a jócskán könnyített masina  emelkedik a helyére a kissé elmosódott éjszakai felvételen.

Egyszerre lélegeztünk fel, hogy van megoldás és egyszerre tört rám a felismerés, hogy két részletben én is gond nélkül a helyére tudtam volna emelni a gépet már órákkal korábban a saját felszerelésünkkel, ha tudtuk volna, hogy erre is van mód.

Kevés ember vállalkozna hasonló feladatra, hirtelen kettő is volt belőle a helyszínen. Emlékszem még majdnem fél órát beszélgettünk a munka után a csarnok előtt. Megszállottak vagyunk mind a ketten – a szó pozitív értelmében.

A részemről elmaradt a gólöröm. Igaz én is kapura rúghattam volna, de adtam helyette egy nagyon szép gólpasszt és mivel nyert a csapat – ez talán nem is olyan fontos.

[[[ Autódaruzás – Daruzás ]]]
[[ Érd – Ercsi – Százhalombatta – Sóskút – Budaörs – Budakeszi- Telki  ]]
autodaruzas@gmail.com
06-30-4546-515

 

A bejegyzés kategóriája: "JIB" - Segédgém, Acélszerkezetek Daruzása, Állítható Segédgém, Autódaru Bérlés, Autódaruzás, CKD AD 160, Csarnokon Belüli Daruzás, Daru, Daruzás, Egyéb, Éjszakai Emelések, Emelés Irányítás, Emelés Távtartóhimbával, Emelési Asszisztencia, Emelési Terv Készítése, Gépek Daruzása, Gépköltöztetés, Gépmozgatás, Gépszállítás, Gépszállító Hidraulikus Emelők, Ipari Keverő Daruzása, Képek, Precíz Mérés Darumérleggel, Referencia, Sóskút, Szerszámok, Teherkötözés, Vasanyag Daruzása, Vasszerkezet Daruzása
Kiemelt szavak: , , , , , , , , , .
Közvetlen link.