Autódaruzás – Sóskút

Egy nagyon tanulságos munkán vagyunk túl, egy olyan helyzetbe kerültünk, ahol egy gyönyörűen felújított gépet kellett kiváltanunk.

333rs

Egy másik -alapvetően nem daruzással foglalkozó- cég gyönyörű, de műszaki hibás daruja, illetve a mi „kopottas”, de bármikor azonnal hadra fogható darunk.

Szívszorító érzés volt látni, hogy az acélszerkezetek gyártó cég milyen kihívásokkal szembesült. Egyrészt azért, mert a maximális jó szándék ellenére -hiába újították fel a gépet teljesen-, mégis véleményem szerint egy-egy fontos dologról megfeledkeztek.

Másfelől nézve, ők egyszerre szembesültek azokkal a kihívásokkal, amikkel mi nap mint nap küzdünk.

CRSH9105rs

Esztétikailag irigylésre méltó a gép, de jó érzés, hogy lassan a mi hasonló -vagy jobb- gépünk is hamarosan elkészül…

A történet első érdekessége, hogy szembesültek a HU-GO rendszer szépségeivel, előző héten futottak bele egy 160.000 forintos büntetésbe. Drága tanulópénz, egy esetben mi is küzdöttünk hasonló dologgal. Ráadásul egy nagyon nagy távon kénytelenek voltak a rendszer által javasolt útvonalat követni, nem kis kerülővel.

CRSH9107rs

„Öreg Tátrák” – Az egyik javításra szorul, mi pedig a háttérben dolgozunk.

A darus szakma sajátossága, hogy a megnövekedett úttal arányos terhek miatt, egy bizonyos kategória alatt általában régiónként keresnek megfelelő gépet. Mi általában Érd 50 km-es sugarában dolgozunk. Az említett másik géppel egy összesen 3 napos munka miatt elindultak Debrecenből Sóskútra…

302rs

Széttört terepváltó „kosár”. Igény esetén tudunk cseredarabot biztosítani. (06-30/9442-720)

279 km-es túra, ami önmagában félelmetes túra egy közel 40 éves géppel. Ráadásul elkövettek egy apró, de mégis súlyos következménnyel járó hibát. Bent felejtették a szivattyúmeghajtást, nem kapcsolták szét menetelés közben sem, így a közel 300 kilométer során, végig forgott a teljes rendszer, ami kiindul a terepváltó fedélből.

317rs

Az átváltó kosár torony része a léptetővillával. Letört, eltört… – Innentől a daru mozgásképtelen.

Ismerve a gépünk gyengéit, saját célra sok ilyen alkatrészt halmoztunk fel az elmúlt években, ahogy mondani szoktuk: „Szívesen segítünk másoknak is…” – Fel is ajánlottuk, hogy azonnal tudunk bontott, jó állapotban lévő cseredarabot biztosítani, végül mégsem éltek a lehetőséggel. Ha esetleg hasonló alkatrészre van szükség, a nap 24 órájában hívhatóak vagyunk: 06-30-9442-720

Speciális kosár, és a benne található tengely.

Speciális kosár, és a benne található tengely.

Összességében elmondható, hogy egy gép használhatósága nem egyenesen arányos a ráköltött pénz mennyiségével.

308rs

A szerelő ablak felől nézve a kézifékdob -a körülötte lévő kosár nélkül-, illetve a felkötött kardántengely.

Sokan hibának tartják ezt a fajta kihajtást (szivattyú meghajtást), és a szögmeghajtó alkalmazását. De -igaz teljesen más műszaki tartalommal- a Liebherr gyár is most kezd visszatérni ehhez a megoldáshoz a sokkal nagyobb gépek esetében is.

liebherr

Liebherr Szögmeghajtó

rsrs

Liebherr Váltókihajtás

rs6

A képek forrása egy videó, ami ide kattintva tekinthető meg.

Azt gondolom, hogy egy kis odafigyeléssel, egy 40 éves gép is olyan műszaki állapotban tartható, hogy gazdaságossági és stabilitási szempontból is lehet létjogosultsága.

Egy modern gép ára saját erőből, tisztességgel szinte kitermelhetetlen, nem beszélve a hatalmas javítási költségekről. Ezért tudunk mi a régi géppel olcsóbbak lenni, mégis minőségi munkát végezni.

Daruzással, autódaruzással kapcsolatban, vagy Tátra 148-as alkatrészekkel, illetve CKD daru alkatrészekkel kapcsolatban a nap 24 órájában hívhatóak vagyunk.

Ha tudunk, segítünk, akár csak ingyenes tanácsadással is: 06-30-9442-720

 

A bejegyzés kategóriája: Acélszerkezetek Daruzása, CKD AD 160, Daru, Daruzás, Sóskút, Szivattyú meghajtás, Szöghajtó, Tátra 148, Terepváltó, Terepváltó "kosár", Váltó
Kiemelt szavak: , , , , , , , , , .
Közvetlen link.