Kútgyűrűk Rakodása Autódaruval – Ercsi

Ma Ercsiben daruzhattunk. Kútgyűrűket kellett egymásra emelnünk az autódarunkkal.

fotó (10)rs

Tátra Daru – Autódaru kútgyűrűt emel Ercsiben.

Kockázatértékelési szempontból kiemelt veszélyforrások is voltak a munka során, például a daru helyzetéhez képest, a talajszint alá kellett leengedni a gyűrűket, így az irányítás is csak közvetítő személlyel volt megoldható.

fotó (11)rs

2 kötélágon a 16 tonnás autódarunk. Ercsi, 2015

Kis súlyt kellett emelnünk, a legnehezebb fogás 1,4 tonna volt, amit a 16 tonnás autódarunk számára nem kihívás. A nagy horogmagasság ( a gémfej és a töltés alja között közel 20 méter volt) miatt úgy döntöttünk, hogy 2 kötélágon használjuk a darunkat, így valamelyest gyengébb, de gyorsabb és kevesebbet dolgozik a csörlő.

fotó (12)rs

Kilátás a kezelőfülkéből, a horog a talp vonalában.

A rendkívül rossz minőségű talaj miatt extrém méretűre növeltük a felület méretét, amire talpaltunk. Talán közel 1,5 négyzetméteres volt az a több soros fa „máglya” amire a legnagyobb terhelés esett. Eleve úgy vettük fel a pozíciónkat, hogy a stabilitás érdekében a talp felett engedhessük le a gyűrűket, ez a képen is jól megfigyelhető.

fotó (15)

A mi „csőrös” Tátránk és egy 20 tonnás 815-ös Tátra.

Eszembe jut amit pár napja láttunk. Munkából tartottunk hazafelé és megálltunk egy kicsit nézelődni és váltani pár szót egy 20 tonnás daru kezelőjével. Nem nagyon volt lehetőségünk kifaggatni a típusról. Az biztos, hogy ránézésre is rövidebb egy méterrel az alapgém a 16 tonnáshoz képest. Ezt a hibát orvosolták a 20.2-es típusnál, jelentősen beletoldottak a gémtagokba.

fotó (13)rs

Talpalás – „Így ne csináld!” – Rossz, felázott talajon „mezítláb”.

Ha másra nem is volt jó, hogy megálltunk, legalább készítettem két fotót illusztrációnak az „így nem szabad csinálni” témához. Láthatóan felázott talajon, mindenféle talpalófa nélkül.

fotó (13)rs34

Darus szemmel nézve nem túl szép látvány. Egy nagyobb terhelés hatására, akár csak a gém súlyától is, úgy süllyed el a talp, hogy lehet már nem is menthető a helyzet és a gép.

A fenti videó egy remek példa a talaj megsüllyedésére. Vitathatatlan, hogy más kategória, de hasonló eset kicsiben is nagyon könnyen előfordulhat. A balesetek nagy része a nem megfelelő kitalpalás miatt következik be.

Nekünk első a biztonság.  Adunk bérbe autódarut kezelővel, alkalomszerűen is vállalunk autódaruzást, sőt, akár ügyeleti jelleggel is várjuk az Önök daruzással, autómentéssel kapcsolatos hívását, a nap 24 órájában: 06-30-9442-720

A bejegyzés kategóriája: Autódaruzás, Biztonságtechnika, CKD AD 160, Daru, Daruzás, Ercsi, Kútgyűrű Daruzása, Munkáink - Települések szerint rendezve, Tátra 148 - CKD - 16 tonnás autódaru
Kiemelt szavak: , , , , , , , .
Közvetlen link.