Törökbálint – Vízművek – Autódaruzás

Az elmúlt hét egyik legjelentősebb munkáját Törökbálinton végezhettük el. A vízművek számára dolgoztunk. Minden egyes emelés, minden egyes másodpercében nagyon nagy felelősség nehezedik a vállainkra, még akkor is, ha látszólag veszélytelen a művelet.

HARD5651rs

ÉTV-s csatornatisztító „WOMA”.

Ez a típusú munkavégzés megnöveli a kockázatokat a tevékenységünkön belül. Például számolni kell fertőzésveszéllyel, nem csak fizikai, hanem biológiai „sérülések” kivédésére is fel kell készülni. Többféle fertőtlenítő spray, zselés kéztisztító és egyéb tisztítószer van rendszeresítve a gépeinkbe.

HARD5660rs

„Lélegeztető” elemeket emel az autódarunk.

Az állandóan eróziónak kitett, alkalmazott kötöző, rögzítő elemek kapcsán pedig  szigorú elvárás a savállóság. Elképesztő a különbség. Találtam egy olyan fotót, ami remek példa ezzel kapcsolatban. Az interneten talált képen egy olyan szorítókengyel látható, amin szorításhoz használt sima „vas” csavar már lerohadt a kengyel menetes feléről (ez minden bizonnyal azt eredményezi, hogy már nem tart, leeshet a súly), ezzel szemben a -helytelenül- csak kontrázáshoz használt saválló csavar még sérülésmentes, épp állapotban van.

rozsda

A két belső csavart szó szerint, teljesen megette a rozsda.

Íme egy frissen felszkennelt ábra a szorítókengyelek helyes alkalmazásáról:

szoritókengyel

A szorítókengyel helyes alkalmazása.

A bejegyzés kategóriája: Tátra 148 - CKD - 16 tonnás autódaru, Törökbálint
Kiemelt szavak: , , , , .
Közvetlen link.