Az elmúlt pár napban különösen sok extrém feladatban volt részünk.
Bálázógép mozgatása, rakodása:
Az érdi szeméttelepen üzemelő bálázógép csarnokba való telepítésekor is mi voltunk jelen, így közel tíz évvel később szintén mi ránk várt a feladat ellenkező része: ezúttal az elszállításban segíthettünk.
A gép két darabból állt és a csarnokon belül daruzva, közel fektetett gémmel kellett a 4 illetve közel 10 tonnás gépeket mozgatnunk. A helyükről felemelve mozdítottuk ki őket, azonban később speciális görgőkön húztuk ki a gépeket az épületből. A kisebb elem az emelés után azonnal húzható volt, hiszen súlya nem okozott különösebb megpróbáltatást, azonban a súlyosabb gép vontatásához előre fordultunk a gémmel, hiszen így kevesebb a terhelés a hátsó rugókötegeken. Egy rövid videómontázs itt tekinthető meg:
Cement siló szállítása, felállítása:
Egy betonkeverő üzem felállításában vehettünk részt. Két darab cementes silót szállítottunk a helyszínre, majd felállítottuk azokat. A két silót különleges módon szállítottuk a felállítás helyére. Az általunk használt 16 tonnás autódaru hátrafordulva, összecsukott gémmel, teljesen maga mögött 4 tonnát tud -úgymond- „targoncázni” vagyis menetelés közben a kampóra függesztve szállítani.
Különleges odafigyelést és precíz irányítást igényelt a művelet, hiszen a siló másik végét tartva egy O&K típusú rakodógép zárta a közel 25-30 méter hosszú sort.
Üzemzavar elhárítás:
Ilyen kihívások után, emberileg is szép próbatétel, amikor -egy közel végigdolgozott nap után-, még este kilenc órakor sürgősségi „riasztást” kapunk, majd közel hajnali 1 óráig próbáljuk megfékezni az esőzésekből és szivattyú eldugulásból fakadó özönvíz szerű állapotokat.